hard werken maar gelukkig ook genieten - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van josje slingerland - WaarBenJij.nu hard werken maar gelukkig ook genieten - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van josje slingerland - WaarBenJij.nu

hard werken maar gelukkig ook genieten

Door: josje

Blijf op de hoogte en volg josje

25 Februari 2010 | Aruba, Oranjestad

Wauw.. voor me gevoel lang geleden dat ik een 'verhaaltje' geplaatst heb.

haha waar zal ik beginnen?
nou mijn introductie week zit er nu alweer een tijdje op en ben nu echt achter de Front Desk begonnen.
eerste dagen waren lang en heeeel erg saai. Ik kon nog helemaal niets en het was super druk, tsja dan beginnen de amerikanen toch wel te zeuren waarom ik ze toch niet kon helpen. na 80x uitgelegd te hebben dat het mijn eerste week is en ik nog geen eigen 'Kassa' of inlogcode heb begrepen de meeste dit gelukkig toch.
Nu na 9 dagen Front Desk kan ik gelukkig de gasten Inchecken, Uitcheceken en onze klagende amerikanen te woord staan. Shit he.. die hebben geen vakantie hoor. sommige zie je 5 keer per dag de hele week voor alles even langs de Front Desk komen! en de rest zit met zijn laptop op het terras van hun kamer de hele dag op internet zitten. genieten zeg!

Verder heb ik natuurlijk ook leuke dingen gedaan ;) Donderdag met Katarina & Maartje naar de Paddock gegaan. De beruchte 'disco' van onze grote vriend Joran. Echt een super avond gehad en daarna nog een duik genomen in het zwembad om daarna weer heerlijk naar mijn plastic 1 persoons bed te gaan. volgens mij heeft er 1 of andere idioot plastic om mijn matras gedaan.. ik lig soms lekker te schuiven in bed.

Zondag is het Mumba night.. soort strandtent waar ook veel Lokalen komen met heerlijke r&b beats en hele grote schuddende arubaanse billen.
daarna weer een 6 daagse werkweek waarvan ik gister heb overgeslagen omdat ook de griep mij te pakken heeft gekregen hier. gister de hele dag zielig in bed gelegen maar toch even naar Paddock gegaan WANT.. joran zou daar ook zijn. en ik moet natuurlijk wel even onze BN-er van dichtbij hebben gezien. nou gister geen Joran maar wel een gezellige avond en nu lekker op het strand met me laptopje beetje op internet me aan het voorbereiden op de volgende werkweek.

het is hier nu echt heel heet aangezien er een Orkaan is bij Colombia?! die heeft al onze wind meegenomen!

Nu even een duik in het Zwembad en dan een heerlijke Frapuccino halen bij Starbucks! living the good life.

moet wel zeggen dat ik nederland soms wel een beetje mis maar ik vermaak me hier tot nu toe nog prima. druk druk druk.

Heel erg bedankt voor alle leuke berichtjes en ik laat snel weer wat van me horen :D

Heel veel kussen!!! Ayoooo!

  • 25 Februari 2010 - 20:51

    Marlot:

    Heee liep!
    Klinkt lekker allemaal en kijk je een beetje uit met Joran.. je weet het maar nooit!;)
    Zo raar dat het daar zo ontzettend warm is; helemaal niet voor te stellen.
    Geniet lekker en maak maar veel plezier, hihi.
    Kussie!

  • 26 Februari 2010 - 07:10

    Tilly:

    Hai Josje,

    Heerlijk jij in de zon, wij tot onze knieen in de sneeuw (Lipno nad Vltavou)Morgen gaan we weer terug naar de regen,werk.En als je Joran ziet hou het dan bij kijken van een hele grote afstand.veel plezier en groetjes uit CZ.XXX


  • 26 Februari 2010 - 08:17

    Carmen:

    Schattie!
    Heerlijk verhaaltje! Gelukkig is het werken nu een stuk leuker en ontwikkel je al skills :p
    Super leuk ook dat je met die meiden bent gaan stappen! Jammer dat je Joran niet gezien hebt:p, want dan had je 'm even bij zijn lurven kunnen grijpen en de waarheid boven tafel kunnen halen.. haha!
    We maken snel een skype date!
    Dikke kus!

  • 26 Februari 2010 - 09:08

    Je Vader:

    ja, Josje kijk zelfs vrij vaak op je site.. ziet er allemaal prachtig uit en kijk uit naar half Juni wanneer mama en ik overkomen.
    Geniet ervan en niet te veel feesten.
    liefs papa

    ps: download nog wat leuke foto's..van hagedissen of zoiets en geen Joran

  • 26 Februari 2010 - 10:30

    Stephanie:

    Hey lieffff

    Klinkt allemaal superduperr! Ook echt leuk dat je bent wezen stappen..schijnt super leuk te zijn dus dat doe je helemaal goed! Joran is hier trouwens weer flink in het nieuws..dus hou je oogjes open ;) haha
    Nou schattie have fun over there..en gedraag je!

    KUS

  • 26 Februari 2010 - 16:47

    Nienke:

    Hee jossie,

    leuk verhaaltje:D. Ben blij dat je het naar je zin hebt en ik zit me net te bedenken dat de tijd heel snel gaat want je zit er alweer bijna een maand:O. Nog steeds geen skypedate gemaakt maar ik voel aan me water dat die date er wel aan zit te komen.Zet hem op en geniet ervan. KUSSS

    ps. Hier regent het iedere dag bah!

  • 26 Februari 2010 - 17:51

    Opa Frans :

    We hebben zojuist voor de verkoop van het huis getekend. De kopers brachten zelfs een bos bloemen mee voor ons. Tante corrie heeft zojuist ook in je weblog gekeken , maar vind het griezelig om er gebruik van te maken.
    Groetjes.
    Opa

  • 27 Februari 2010 - 16:55

    Ilse:

    Lieff..
    Het klinkt helemaal top! Leuk dat je er ook gezellige meiden hebt gevonden waar je lekker mee op stap kunt!
    Enn hoorde dat Rein ook binnenkort je kant op komt, nice..
    Enjoyyyy!!!! En succes weer!

    Kusss

  • 27 Februari 2010 - 22:38

    Opa Frans :

    Lieve Josje
    Vandaag is een dag dat iedereen op reis was, Je broertje is vanmiddag aan zijn terugreis van de wintersport begonnen. Tilly, Karel en Lotte zijn vanmorgen uit tsjechië vertrokken en je vader en Moeder hebben weer lekker een uur extra van Schiphol kunnen genieten op weg naar Alicante. Ik moest van Oma schrijven , dat je maar lekker moet genieten maar niet Joran moet tegenkomen want ze vindt hem een creep. Momenteel heeft hij weer aan terror Jaap verteld dat Natalie alcohol en coke gebruikt had en van een baslkon is gesodemieterd. Veel liefs,
    Oma en Opa.

  • 01 Maart 2010 - 17:04

    Opa Boot:

    Wij waren vandaag in Nieuw Vennip. Oma had afgesproken met je moeder, dat ze 2 wassen zou draaien van Peter-Bas welke zondag teruggekomen was van de wintersport. PB vertelde dat jij weer griep hebt. Wij zijn gelukkig ingeent enzullen het wel niet krijgen. We hebben ook de twee poezen gezien die nog steeds ruzie maken met elkaar. Oma had ook een pannetje soep voor PB gemaakt. Als je kleinkind van Oma bent krijg je alles van haar gedaan. PB was ondertussen ook een anderhalf uur op rijles, die gaat binnenkort afrijden. Ik moet nu naar beneden om te prikken en dan gaan we eten
    Veel liefs Opa.


  • 03 Maart 2010 - 12:48

    Tilly:

    Hai Josje,

    Hoe heet het hotel waar je werkt,een paar collega´s zijn aruba kenners en ik was over je aan het roddelen.

    xxx

  • 03 Maart 2010 - 14:41

    Opa Boot:

    Tilly het Hotel is volgens mij Tamarijn Aruba. Een van de Divi hotels. Het hotel heeft geen hoogbouw, allemaal bungalows van maximaal 2 verdiepingen aan het strand.

  • 03 Maart 2010 - 17:46

    Sanne:

    josss.. heb je dat briefje nog gevonden in je boekje? dat was een tip he ;) gebruik m ook!
    haha! weer een super leuki verhaal om te lezen! goed dat je t naar je zin hebt! :D

    kusjeeee

  • 12 Maart 2010 - 03:37

    Opa Frans:

    Gisterenavond om kwart voor vijf kwamen je moeder en Peter Bas bij ons aan voor het avondeten.De halve finale hockey voor heren Ned.tegen Australië was toen al een kwartier aan de gang. We moesten dat natuurlijk eerst af zien. Ned verloor doordat down under veel sterker was met 2-1. Wij aten eerst soep met ballen en daarna gebraden gehaktballen met spruiten komkommer en snijbonen. Alles op verzoek. Je weet dat je vader 3 dagen in Londen zit en gisterenmorgen vroeg vertrokken was. Hanneke had 3 sets met fotos mee gebracht. Van Leiden het afstuderen, van de vakantie van Peter Bas en van haar trip naar Aruba.Dus we hebben jou ook weer een paar keer gezien. Toen ze bij ons was belde jij nog. straks ga ik weer naar bed. Als je zo oud bent als wij slaap je wel eens niet een hele nacht. Ik denk dat dat komt omdat we ook wel eens laat opstaan en ook omdat we wel eens overdag in slaap vallen dat omdat we niet meer naar ons werk hoeven.
    HG Opa Frans

  • 13 Maart 2010 - 04:18

    Opa Frans:

    Het is weer pikdonkere nacht hier en ik ben er weer even uit. Ik begreep dat Reinier dit weekend naar Aruba komt en dat hij eerst in Nieuw Vennip slaapt voordat hij naar Schiphol gaat.Gisterenmiddag ging ik even met Oma naar het medisch centrum bij ons in Montfoort. Dat is tegenwoordig op de parkeerplaats bij hwet kasteel ook wel het kasteelplein genoemd. Toen zij naar de dokter ging voor de vermoeidheid waar ze de laatste tijd veel last van had, ging ik even bij de apotheek rennies en vitaminepillen halen. Daarna zat ik 3 kwartier naar de radio te luisteren in de auto. Er was een hoop gedoe bij de PvdA over vertrek van Wouter Bos en de komst van Job Cohen als lijsttrekker en fractievoorzitter. Ik vond dat het nogal lang duurde bij Oma en ging naar binnen waar ze in de wachtkamer bleek te zitten. De dokter had haar bloed laten prikken omdat ze wilde weten of ze misschien bloedarmoede had. Haar Hb bleek 3 te zijn. Dit was een beetje paniek en daarvoor moest ze bij de dokter terug komen. Normaal moet je Hb zeven zijn. Het was, toen ze aan een van haar ogen aan star geopereerd moest worden, reden om de operatie te verzetten. Toen kreeg ze bij Hb drie gelijk een injectie want het eten van staalpillen is dan niet genoeg. Nu werd er naar de internist van het ziekenhuis in Woerden gebeld. Nu is de situatie zo dat ze maandag naar het ziekenhuis moet komen voor bloedcontrole. Het kan zijn dat ze gelijk bloedtransfusie moet hebben.Ze is zelf al lang blij, dat ze nu weet waar de vermoeidheid vandaan komt. Na nog een kwartier in de wachtkamer, terwijl Oma terug bij de dokter was gingen wij terug naar de parkeerplaats, Ik starte maar gauw de auto zodat hij alweer een beetje warmer was. Maar dat starten lukte niet mijn accu was kennelijk leeg door het luisteren naar de radio. Dus ik belde naar de Fordservice. Die zijn tegenwoordig over hun service systeem Fordassistance verbonden met de wegenwacht. De monteur zou binnen een uur langs komen. Oma ging toen maar te voet naar huis met mijn sleutel. Na 25 minuten kwam de wegenwachter, die mat mijn accu door en liet mij op zijn accu starten. Ik moest toen van hem een half uur rondrijden om de accu te herstellen en vandaag moet ik naar de garage rijden om de accu te laten testen. Hopenlijk moet ik geen nieuwe accu kopen. Josje ik heb misschien te veel verteld, maar nu weet je weer wat er bij ons gebeurd. Uiteindelijk was ik na twee en half uur weer terug thuis. HG Opa.

  • 13 Maart 2010 - 11:06

    Opa Frans En Oma Tin:

    Oma vind het niet leuk, dat ik vannacht die boodschap aan je gestuurd heb. Je mag je niet ongerust maken om oma. Ondertussen ben ik terug van de garage. mijn accu is toch in orde. Ik ga nooit meer lang in de auto met een stilstaande motor naar de radio luisteren.Overigens vind oma dat ze niet aan star geopereerd is maar aan staar. HG Opa

  • 15 Maart 2010 - 04:22

    Opa Frans:

    Het is weer pikdonkere nacht. Straks weer verder slapen. Normaal ga ik 'smaandagmorgen een uurtje slenderen. Tegenwoordig moet ik om de paar weken op maandagmorgen 8 uur bloed laten prikken voor de trombose dienst, bij het medisch centrum in Montfoort. Nu heb ik het slenderen om 10 uur afgezegd zodat ik samen met oma in Woerden bloed kan laten prikken om ongeveer 10 uur. Oma moest toch haar bloed Hb laten controleren voor de bloedarmoede. En ik moet sinds een half jaar tegen trombose gevaar iedere avond voor het eten pilletjes slikken. Het aantal wordt in Woerden in de trombosedienst bepaald. Ik geloof dat dit goed is om een hersenbloeding te voorkomen. Ik krijg dan Dinsdagmorgen met de post een gele brief waar per dag het aantal pilletjes in staat die ik moet innemen. Dit aantal moet ik dan na inname doorstrepen zodat gecontroleerd kan worden of ik het niet vergeten ben. Rob Huising moet dit ook doen.Ik kreeg deze opdracht van een cardioloog toen ik in het ziekenhuis was voor een controle. Gisteren heeft Lotte via marktplaats mijn fiets verkocht, die stond maar in de weg. Zo zijn we nu geleidelijk veel aan het wegdoen. Vorige week zondag heb ik al mijn platen singeltjes en CD's en cassettes en mijn steriotoren met boxen weggegevewn. Die had ik al een paar jaar niet meer gebruikt. Onze zonnebank welke alleen door Tante Corrie soms gebruikt werd is naar Sanne in Utrecht gegaan. Zo zijn er veel dingen die niet meer gebruikt worden, maar waar we het zonde van vonden om die weg te doen. Nu we over 5 1/2 maand hier weggaan en tijdelijk misschien in het huis van Frans Peter in Workum gaan wonen en alles wat we mee willen nemen naar Woerden op laten slaan in een container, kan er veel weg. Het doet iedere keer wel een beetje pijn, maar het is niet anders. Josje ik hoop dat je een leuke tijd hebt met Reinier in Aruba. Veel liefs, Opa.

  • 16 Maart 2010 - 03:07

    Opa Frans:

    Het is weer pikdonkere nacht. Ik wil wel wat schrijven naar jou maar ik mag niet meer van Oma. Jij hebt het toch al zo druk in deze dagen. Veel liefs Opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

josje

Actief sinds 06 Jan. 2010
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 17359

Voorgaande reizen:

02 Februari 2010 - 12 Juli 2010

one happy island

Landen bezocht: